Gdzie szukać pracy w Internecie?

Ostatnimi czasy wiele mówi się o tym, że praca w Internecie czeka na każdego, kto tylko chce i może w ten sposób pracować. Mało tego – możemy też przeczytać, że prócz licznych zalet pracy mobilnej, wiąże się ona także z wysokim zarobkami, które znacznie przewyższają pensję w wielu polskich zakładach pracy. Niewiele jednak mówi się o tym co najważniejsze – gdzie właściwie można znaleźć pracę w Internecie i jak jej szukać? Postanowiliśmy poruszyć ten temat.

Portale ogłoszeniowe? Fora? Serwisy tematyczne?
Ci, którzy szukają zajęcia w sieci najczęściej idą na łatwiznę – wpisują po prostu frazę „praca w Internecie” w Google i przeszukują wyniki, które dostarczyła im wyszukiwarka. Niestety, tak łatwo nie ma – znalezione strony oferują najczęściej „suche” informacje, ale ofert pracy w Internecie na nich brak.
Gdzie więc ich szukać? Na forach internetowych poświęconych sieci i pracy w sieci? A może na portalach ogłoszeniowych lub w innych, popularnych serwisach? Odpowiedź jest zupełnie inna.

Zlecenia przez Internet
Praca w Internecie dla osób początkujących czeka przede wszystkim na portalach zamieszczających oferty zleceń internetowych. Przykładem takiego portalu jest strona zlecenia.przez.net – największy polski serwis dla freelancerów, czyli osób wykonujących różnego rodzaju „zadania” w sieci.
Prócz wspomnianego portalu, pracy w Internecie warto szukać na innych, podobnych witrynach. Spokojnie można tutaj skorzystać z wszechwiedzącego Google’a, wpisując jednak nie samo „praca w Internecie”, a raczej hasła związane z „freelancingiem” oraz „zleceniami w internecie”.

Pozycjoner poszukiwany!
Praca w Internecie jest również ściśle związana z branżą pozycjonowania, czyli podwyższania pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek. Zajęcia warto zatem szukać wszędzie tam, gdzie jest mowa o pozycjonowaniu – najlepiej na forach tematycznych związanych z tym tematem oraz blogach osób, zajmujących się pozycjonowaniem.
Oczywiście praca dla pozycjonerów, nie będzie polegała na samym pozycjonowaniu. Ograniczy się raczej do tworzenia prostych tekstów na potrzeby tego procesu, czym zająć może się w zasadzie każdy.